waterstreams.blogg.se

Har en liten uppfödning av welsh springer spaniel, en ras jag följt sedan 1993. I familjen bor också en australisk kelpie. Mina hundar lever som familjehundar, tränas och/eller tävlas bl a i viltspår, lydnad, bruks, rallylydnad, agility, utställning och specialsök/nosework. Jag följer SKK och Welsh springer spaniel klubbens regler och rekommendationer. Jag är sektionsansvarig i Jämtland för welshklubben. Har genomgått SKKs uppfödarutbildning, är SBK-instruktör, certifierad nose work instruktör, mentaltestledare, tävlingssekreterare och söker ständigt ny kunskap. Jag är även certifierad handledare för SKKs nya uppfödarutbildning. Hund är mitt största intresse och mina valpköpare kan alltid vända sig till mig för hjälp och stöd.

Grattis

Publicerad 2022-01-28 07:05:13 i Allmänt,

Alltid lika nervöst när det kommer till röntgen. I tisdags var vi iväg med fem hundar. I natt kom resultaten 

(null)
Jag har uppdaterat både hundddata och avelsdata typ 1000 ggr sedan i tisdags, trots att jag egentligen var säker på att resultaten skulle komma idag… å det gjorde de 😍🥰
Fem fria av fem röntgade 👍🏻🥂🍾

(null)
Det betyder att av 10 valpar efter Himla och Teddy är 8 röntgade. En röntgad med B+C, alla andra med  A eller B, i Sverige, Norge och Tyskland.
😍
Teddy 💚 Himla

(null)
Även Myrans dotter Poppy, efter Neil var med och blev röntgad i tisdags - å hon fick också fria höfter 😍🥰

Är så tacksam för alla som röntgar sina hundar och förstår vikten av det 💚
Tack igen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela