waterstreams.blogg.se

Har en liten uppfödning av welsh springer spaniel, en ras jag följt sedan 1993. I familjen bor också en australisk kelpie. Mina hundar lever som familjehundar, tränas och/eller tävlas bl a i viltspår, lydnad, bruks, rallylydnad, agility, utställning och specialsök/nosework. Jag följer SKK och Welsh springer spaniel klubbens regler och rekommendationer. Jag är sektionsansvarig i Jämtland för welshklubben. Har genomgått SKKs uppfödarutbildning, är SBK-instruktör, certifierad nose work instruktör, mentaltestledare, tävlingssekreterare och söker ständigt ny kunskap. Jag är även certifierad handledare för SKKs nya uppfödarutbildning. Hund är mitt största intresse och mina valpköpare kan alltid vända sig till mig för hjälp och stöd.

Valpköpare

Publicerad 2020-11-25 11:10:19 i Allmänt,

Hej

Just nu är det väldigt många som ringer/skriver och undrar om valpar. 
Jag kan bara lämna besked till er som står "först" på listan just nu, eftersom mycket kan hända de första veckorna.

Jag kommer inte kunna erbjuda valpar till alla, trots att det blev en stor kull. 
Vissa kommer jag kunna hänvisa vidare, andra kommer att få möjlighet att stå kvar på intresselista till nästa kull etc. 

Jag har hela tiden många som vill köpa valp från mig, vilket jag är så tacksam för. Det känns bra att få så fina rekommendationer från tidigare köpare.💚 
Men jag tar mina kullar utifrån vad min planering säger, hur det fungerar med allt runt omkring.  För även om det är många som vill ha, så handlar inte seriös uppfödning om att producera till valpköparna, utan noggrann planering med tankar om framtiden. Vad strävar JAG efter? Vad behöver JAG? Vilka steg behöver JAG ta för att nå dit jag vill... 
Sedan om jag väljer att ta en kull eller tre, det är bara upp till mig och mitt liv. 

Mina hundar är mitt liv💚min familj, mitt intresse och utan dem vore jag tom. 

Ber om förståelse för att jag måste få återkomma. 

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela