waterstreams.blogg.se

Har en liten uppfödning av welsh springer spaniel, en ras jag följt sedan 1993. I familjen bor också en australisk kelpie. Mina hundar lever som familjehundar, tränas och/eller tävlas bl a i viltspår, lydnad, bruks, rallylydnad, agility, utställning och specialsök/nosework. Jag följer SKK och Welsh springer spaniel klubbens regler och rekommendationer. Jag är sektionsansvarig i Jämtland för welshklubben. Har genomgått SKKs uppfödarutbildning, är SBK-instruktör, certifierad nose work instruktör, mentaltestledare, tävlingssekreterare och söker ständigt ny kunskap. Jag är även certifierad handledare för SKKs nya uppfödarutbildning. Hund är mitt största intresse och mina valpköpare kan alltid vända sig till mig för hjälp och stöd.

En vecka

Publicerad 2020-02-22 22:22:30 i Allmänt,

Jag kan inte förstå.
Nu har det gått en vecka sedan en ny stjärna tändes på himlen.
Min bror, jag grät när din bonusdotter delade en video, när du sjöng i duschen.
Att få höra din röst. 

Aldrig mer kommer jag få prata med dig, skratta med dig, skälla på dig. Aldrig mer. 

Dela gamla minnen. Prata om tiden i Bollis. Med Lellan, Tomas och Håkan. Ler och långhalm. Indianer och cowboys.
Valen vid Stimmet.
Kojor i ditt vardagsrum när Sonja jobbade och paniken att städa undan innan hon kom hem.
Flåklypan.
Pluggvägen.
Bollmoravägen.
Granitvägen.
Handla på Curres.
Hur du stal mina ettöres-smällare medan jag tittade på tv..
Planschen med idrottstadion där en massa figurer gjorde galna saker.
Lucky Luke.
Perry.
Lilla Grå.
Fritte.
Hur lärarna bad mig säga till dig när du stökade i klassen..
Hur jag krävde svar av läraren, när hon lät bli fast du inte förstod.
Hur du bad mig om hjälp att förstå.
Din pappas tåg.
Behandlingshem.
Sjukhus. 

Så många timmar, dagar och år ihop.
Å alla timmar, dagar och år ifrån varandra.

Ingen förstod riktigt bror och syster. 
Men vi gjorde det. Vi valde att vara familj, att fortsätta vara familj, trots att våran familj splittrades. 
Att vara älskad som en syster och att få älska en bror är en ynnest som jag är tacksam för. 

Ett större hjärta än ditt är svårt att hitta. 
Du visade aldrig någon elak sida som jag såg.  Arg kunde du bli, men inte elak. Du valde inte alltid lättaste vägen, vilket inte jag heller gjorde. Våra vägar har gått i krokar men ändå med tryggheten att vi har varandra.
Hur mycket det än har stormat, har min bror varit där. Hur mycket det än har stormat runt dig, har jag aldrig lämnat dig. 
Det har gått lång tid mellan gångerna vi hörts av under många år nu, men ingen av oss lade skuld på den andre, utan vi tog bara upp tråden där det passade.

Jag har varit så tacksam att få läsa om ditt och Carinas liv, hennes barn som älskat dig och som du älskat. Du sa till mig att det var ju dina barn, för så tänkte du på dem. 
Mina tankar går ständigt till dem och till Sonja 💚 
Min sorg är ju ingenting jämfört med deras.

(null)

(null)
Här står min pappa, jag och du. 
Mer än 40 år fick jag ha dig i mitt liv.
Tack 💚💚💚

Å tack för att jag fått ha din mamma som min bonusmor 💚 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela