waterstreams.blogg.se

Har en liten uppfödning av welsh springer spaniel, en ras jag följt sedan 1993. I familjen bor också en australisk kelpie. Mina hundar lever som familjehundar, tränas och/eller tävlas bl a i viltspår, lydnad, bruks, rallylydnad, agility, utställning och specialsök/nosework. Jag följer SKK och Welsh springer spaniel klubbens regler och rekommendationer. Jag är sektionsansvarig i Jämtland för welshklubben. Har genomgått SKKs uppfödarutbildning, är SBK-instruktör, certifierad nose work instruktör, mentaltestledare, tävlingssekreterare och söker ständigt ny kunskap. Jag är även certifierad handledare för SKKs nya uppfödarutbildning. Hund är mitt största intresse och mina valpköpare kan alltid vända sig till mig för hjälp och stöd.

Äntligen och fantastiskt

Publicerad 2019-09-29 12:26:39 i Allmänt,

Äntligen har FCI behandlat CACIB:et från Tallinn, så att Teddys internationella Championat ska registreras 🥰😍
(null)
Å fantastiskt är att Welsh Wings förhoppningsvis väntar valpar med just honom 🥰😍
Wermlandias Galadriel "Svea" har varit här och haft toppendejter med finaste Teddy. 
Två individer med arbetslust, vackra på både insida och utsida. Det  ska bli så spännande att se resultatet av detta. 
Man ska aldrig ta ut glädje i förskott, då mycket kan hända under dräktighet och valpning. 
Men det här kommer bli så bra 🥰

(null)

Fyller på med bilder på hunden "utan arbetsmeriter" (😂😂😂) 
Han har ju "bara" diplom i rallylydnad nybörjare (tre godkända resultat), viltspårschampionat (visserligen inte tre raka ettor, men det var för att hans fågelintresse är större än spårintresset, så han hittade fågel, vilket jag tycker är okej för en så ung hund som han var). Han har godkänt doftprov i eukalyptus och lagerblad. 
Han har genomfört ett mh med skott.
Agility har vi tränat och hade han bott hos mig som ung, hade vi tävlat även det. 
Han är otroligt miljöstark, och har en ordentlig av och på knapp, vilket saknas hos många welshar. 
Förhoppningsvis kommer vi ut på b-prov nästa år och givetvis vattenprov. 
(Han har ju gjort ett sånt..officiellt t o m, men vi ställde upp för att lära oss hur det går till, så det var första gången för oss båda. Han hade aldrig apporterat i vass, men satt kvar vid skottet, kastade sig ut på kommandot, forcerade vassen, hämtade anden, men lämnade den tyvärr i kanten. Tyvärr som domaren sa. 
Efter det har vi inte gjort något prov, så återkommer med ett godkänt nästa år 🤪😂)
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Bilderna där det är tre i rad i vassen är tagna av Henrik Guldhammer. 
Bilderna med valparna och skrattmåsen är valpar efter Teddy, där en av dem används i praktisk jakt och har klarat jaktanlagsklassen i Norge (null)
(null)

(null)

(null)
Bilder ärligt "stulna" av Ada Johnsen och Björn-Hugo Nilsen 🤪

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela