waterstreams.blogg.se

Har en liten uppfödning av welsh springer spaniel, en ras jag följt sedan 1993. I familjen bor också en australisk kelpie. Mina hundar lever som familjehundar, tränas och/eller tävlas bl a i viltspår, lydnad, bruks, rallylydnad, agility, utställning och specialsök/nosework. Jag följer SKK och Welsh springer spaniel klubbens regler och rekommendationer. Jag är sektionsansvarig i Jämtland för welshklubben. Har genomgått SKKs uppfödarutbildning, är SBK-instruktör, certifierad nose work instruktör, mentaltestledare, tävlingssekreterare och söker ständigt ny kunskap. Jag är även certifierad handledare för SKKs nya uppfödarutbildning. Hund är mitt största intresse och mina valpköpare kan alltid vända sig till mig för hjälp och stöd.

CERT, reserv-cert och andra resultat från helgen

Publicerad 2019-05-20 21:43:00 i Allmänt,

I helgen var vi i Bringåsen och visade team Waterstreams härliga hundar för domare Annelie Karlsson.
 
Dutch Jugend Champion 
Wallovas Interpol
 
Zakk (Wallovas Interpol) fick sitt tredje cert på tre helger. Placerade sig som andra bästa hane, slagen av ena championhanen. Zakk passade även på att fylla två år under lördagen, så nu behöver vi ett CERT till i Norge så blir han dubbelchampion. <3
Bill (Waterstreams Dreamer) placerade sig på fjärde plats i bästa hane, med ett reserv-cert, då hane tre är champion (Tajmas fina pappa <3 )
Turbo (Waterstreams Yankee Doodle) fick fin kritik och ett excellent, skötte sig jättebra <3
 
Himla (Don's Driving Miss Daisy), vann en stor juniorklass med sex deltagande tikar. Hon fick med sig ett CK, och jättefin kritik, men blev oplacerad i bästa tikklass. 
Luna (Wallovas No Doubt) fick idag nöja sig med ett excellent, men med fin kritik även hon.
Mylta (Waterstreams Yankee Star) fick idag ett VG, och hon behöver utvecklas lite mer. Men så söt <3 
Tajma (Waterstreams Second Time Around), premiärsprang i Championklass <3 Så härlig i attityd och att få se henne i rörelse. Hon fick superfin kritik, med ett CK och placerade sig som 2:a bästa tik efter en annan championtik. 
 
Waterstreams uppfödargrupp fick fin kritik och hederpris, men i år blev vi oplacerade i BIS finalen. Tack till alla som trots "2mm" regn stannade kvar och visade era fina hundar <3
  (null)

<3 Nu är det typ tre veckor kvar tills valparna kommer. <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela