waterstreams.blogg.se

Har en liten uppfödning av welsh springer spaniel, en ras jag följt sedan 1993. I familjen bor också en australisk kelpie. Mina hundar lever som familjehundar, tränas och/eller tävlas bl a i viltspår, lydnad, bruks, rallylydnad, agility, utställning och specialsök/nosework. Jag följer SKK och Welsh springer spaniel klubbens regler och rekommendationer. Jag är sektionsansvarig i Jämtland för welshklubben. Har genomgått SKKs uppfödarutbildning, är SBK-instruktör, certifierad nose work instruktör, mentaltestledare, tävlingssekreterare och söker ständigt ny kunskap. Jag är även certifierad handledare för SKKs nya uppfödarutbildning. Hund är mitt största intresse och mina valpköpare kan alltid vända sig till mig för hjälp och stöd.

Waterstreams resultat 2016 än så länge

Publicerad 2016-09-30 14:12:03 i Allmänt,

Fick senaste welshnytt och såg att Salto även lyst ögonen utan anmärkning och  glömde bort att han även fått brons i lydighetsprov- så grattis till det också. 💚


Årets resultat på hälsa och tävling har hittills varit;

Hd
2st A
1st B
1st C 

Ed
1st röntgad resultat ua (0)

Ögon
1st ua

Cert
5st Svenska
1st Norskt

Cacib
2st

Reserv-Cacib 
3st

Reserv-cert
2st

BIM
2st

VILTSPÅR
4 1:a pris ÖKL
plus ngt 2:a pris och något brutet

Jaktanlagsprøve
1st godkänd

CHAMPIONAT
1st SE U(u)CH
1st NO UCH
1st SE V CH

Med reservation för att jag missat något 

Å detta är bara början :)
På inte så många tillfällen heller :) 

GRATTIS och TACK till er alla som tar hand om Waterstreams hundarna på bästa sätt (även ni som inte tävlar så klart 💚)





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela