waterstreams.blogg.se

Har en liten uppfödning av welsh springer spaniel, en ras jag följt sedan 1993. I familjen bor också en australisk kelpie. Mina hundar lever som familjehundar, tränas och/eller tävlas bl a i viltspår, lydnad, bruks, rallylydnad, agility, utställning och specialsök/nosework. Jag följer SKK och Welsh springer spaniel klubbens regler och rekommendationer. Jag är sektionsansvarig i Jämtland för welshklubben. Har genomgått SKKs uppfödarutbildning, är SBK-instruktör, certifierad nose work instruktör, mentaltestledare, tävlingssekreterare och söker ständigt ny kunskap. Jag är även certifierad handledare för SKKs nya uppfödarutbildning. Hund är mitt största intresse och mina valpköpare kan alltid vända sig till mig för hjälp och stöd.

Valpar vår/sommar 2016

Publicerad 2015-11-22 17:46:42 i Allmänt,

Nu planerar vi valpar under våren/sommaren 2016.


Jag är godkänd av Svenska Kennelklubbens (SKK) kennelkonsulenter, har genomgått SKKs uppfödarutbildning, följer rasklubbens rekommendationer (www.wssk.se) och tävlar och tränar aktivt med mina hundar. 

Välkomna att höra av er 💚


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-12-13 20:52:01

När tror du att valparna kommer att vara leveransklara ungefär? 😊

Svar: Hej, allt beror på när tikarna löper :) Väntar med spänning just nu på löp :)
waterstreams.blogg.se

Postat av: Johanna

Publicerad 2016-01-07 19:06:14

Hej Jenny!
Är mycket intresserad av en tikvalp från er under våren. Vilken mailadress kan jag nå dig på? mvh

Svar: Hej. k9247 (@) hotmailpunktcom :)
waterstreams.blogg.se

Postat av: Kirsten Ly

Publicerad 2016-01-22 13:27:54

Hei!
Så flotte hunder du har! Jeg tenker veldig på å få meg en Wells, hat tidligere hatt engelsk setter og border collie. Det eneste jeg lurer på er at jeg har lest at hunder av denne rasen i sjeldne tilfeller kan få kraftig . Har du vært borte i det? Jeg har jo vanlig jobb så er avhengig av at hunden kan være alene hjemme på dagtid. Ellers er jeg i marka 4-5 ganger i uken så regner med den vil få nok mosjon :)


Mvh

Kirsten Marie

Svar: Hej, welshen är en ras som inte trivs att vara ensam. Ingen hund mår bra av att vara ensam en arbetsdag, men just ensamhet är ett vanligt problem på rasen.
Med vänlig hälsning,
Jenny
waterstreams.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela