waterstreams.blogg.se

Har en liten uppfödning av welsh springer spaniel, en ras jag följt sedan 1993. I familjen bor också en australisk kelpie. Mina hundar lever som familjehundar, tränas och/eller tävlas bl a i viltspår, lydnad, bruks, rallylydnad, agility, utställning och specialsök/nosework. Jag följer SKK och Welsh springer spaniel klubbens regler och rekommendationer. Jag är sektionsansvarig i Jämtland för welshklubben. Har genomgått SKKs uppfödarutbildning, är SBK-instruktör, certifierad nose work instruktör, mentaltestledare, tävlingssekreterare och söker ständigt ny kunskap. Jag är även certifierad handledare för SKKs nya uppfödarutbildning. Hund är mitt största intresse och mina valpköpare kan alltid vända sig till mig för hjälp och stöd.

Hund 2014

Publicerad 2014-12-12 15:16:02 i Allmänt,

Idag packar jag. Hundarna blir extra intresserade av vad jag gör när de märker att något ska hända. Närmar jag mig ytterdörren trängs de för att hinna ut först. Springer runt bilen för att se om någon dörr är öppen för att vara säkra på att de får följa med.
Tänk vad besvikna de kommer att bli.
Jag ska med en av mina fina vänner till Stockholm. Hundutställning står på schemat, men jag har ingen anmäld. Så ska njuta av hotellvistelse, trevligt sällskap och en massa hundar <3 Kan nästan inte bli bättre.

Att rasklubben dessutom bad att få använda mina bilder till deras monter är ju "iceing on the cake".
<3 <3
 
Där har ni något att prata om - :D
 
Hittade lite "gamla" bilder när jag letade- och här är den vackra modern till Teddy och Myran <3 men från 2013.
 
Skogspromenad med valparna 2013.
 
Härligt att bo så vi bara kan ta valpar (och hundar) rakt ut i skogen. De tränas på att följa och att komma på inkallning redan från början.
(Det har valpköparna tackat för många gånger<3)
 
Trevlig helg på er! Går ni förbi welshklubbens monter- kolla vilka fina bilder de har skrapat ihop från fler av oss welshägare <3
 
<3Tack WSSK för äran att få bidra <3

Kommentarer

Postat av: Zingos matte

Publicerad 2015-02-04 10:37:09

Roligt att rasklubben ville använda dina bilder. Men det förstår jag :) Såg dem i montern i Stockholm så har Teddy på kylskåpet nu😜

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela