waterstreams.blogg.se

Har en liten uppfödning av welsh springer spaniel, en ras jag följt sedan 1993. I familjen bor också en australisk kelpie. Mina hundar lever som familjehundar, tränas och/eller tävlas bl a i viltspår, lydnad, bruks, rallylydnad, agility, utställning och specialsök/nosework. Jag följer SKK och Welsh springer spaniel klubbens regler och rekommendationer. Jag är sektionsansvarig i Jämtland för welshklubben. Har genomgått SKKs uppfödarutbildning, är SBK-instruktör, certifierad nose work instruktör, mentaltestledare, tävlingssekreterare och söker ständigt ny kunskap. Jag är även certifierad handledare för SKKs nya uppfödarutbildning. Hund är mitt största intresse och mina valpköpare kan alltid vända sig till mig för hjälp och stöd.

Rosetter, rallylydnad och härliga hundar

Publicerad 2014-08-07 22:33:32 i Allmänt,

Var en sväng till Kramfors för att tävla i rallylydnad i helgen som var.
Strålande sol men med lite vindbyar så det kändes inte lika varmt som det egentligen var :

Grabbarna visade härlig attityd och slog till med varsin vinst i respektive klass :) <3 Monster i fortsättningsklassen och Teddy i nybörjarklassen. Monster kan nu titulera sig RLd F och Teddy ska få ett godkänt resultat till för att få Rld N- men med attityden han hade i helgen så är det inte så långt borta i alla fall <3
Lilla fröken Saga visade att hon behöver liiiite mer samarbetsträning i koppel. För när kopplet kommer på så vill gärna näsan åka i backen - så hon fick fina 102 poäng MINUS hahaha. Men det kommer lösa sig tillslut. <3
 
Men Teddy har verkligen utvecklats och känslan när vi klev av plan är värd mer än alla poäng i världen (att det denna gång blev 93 poäng av 100 möjliga gjorde ju inte direkt ont)
Domarens ord om min och Monsters runda var också en karamell att suga på ;
 
"fin kontakt, så snyggt att se på. SM nästa. Tummen upp"
 
 
  
Nu blir det till att kolla om det finns några tävlingar häromkring snart <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela