waterstreams.blogg.se

Har en liten uppfödning av welsh springer spaniel, en ras jag följt sedan 1993. I familjen bor också en australisk kelpie. Mina hundar lever som familjehundar, tränas och/eller tävlas bl a i viltspår, lydnad, bruks, rallylydnad, agility, utställning och specialsök/nosework. Jag följer SKK och Welsh springer spaniel klubbens regler och rekommendationer. Jag är sektionsansvarig i Jämtland för welshklubben. Har genomgått SKKs uppfödarutbildning, är SBK-instruktör, certifierad nose work instruktör, mentaltestledare, tävlingssekreterare och söker ständigt ny kunskap. Jag är även certifierad handledare för SKKs nya uppfödarutbildning. Hund är mitt största intresse och mina valpköpare kan alltid vända sig till mig för hjälp och stöd.

Äntligen utställning

Publicerad 2021-09-05 22:10:11 i Allmänt,

Idag debuterade syskonen
 "Aska"
 (Waterstreams Heaven’s On Fire)
och 
"Cosmo"
 (Waterstreams Hooligan)i utställningsringen
(Vännäs 2 valpar, 6 hanar och 9 tikar). 

Bägge fick CK och Cosmo fick dessutom reserv-certet och blev 3:e bästa hane 💚. 
(null)
"Aska" 
(null)

Anna och "Cosmo"
(null)

(null)

(null)
Vi hade en skön dag i Vännäs, 
och känner mig mycket nöjd med prestationerna av dessa små guldklimpar. 
💚

Cosmo och Aska är bägge efter Teddy (Waterstreams I Ted Bundy)
och fler av hans avkommor har varit och skött sig i utställningsringen denna helg.
2 av Kennel Welsh Wings unga förmågor
har visat upp sig.
(null)

(null)

(null)
Grattis Monika och Anna till era fina resultat.
Kopierat från Monikas uppdatering 
"I helgen har två unga hundar debuterat på utställning. 
🥰 -KWW Amazing and i know it har ställts på SSRK’s länsklubbsutställning i Karlsborg. Lördagen med placering 1 och VG och söndagen med placering 1 och excellent. 
🥰-KWW and Queen Blanka har ställts på Dalarnas kennelklubb’s internationella utställning i Leksand. Placering 1 med excellent. 
Båda med fin kritik som ser bra ut för framtiden. Både Ticko och Blanka har skött sig så bra i ringen trots sin ringa ålder och det glädjer mig"  (och mig, kommentar Jenny)
/ Monika Ekberg kennel Welsh Wing

Jag har även fått rapport från Norge,
där 
Primus 
(Waterstreams JP Painkiller)  
ett barnbarn till Teddy 
sprungit vänstervarv. 
(null)
Foto: Ida Ødegaard Skadberg

(null)
Grattis Heidi, med lite träning så tar ni det här 💚

Tack till er alla som förvaltar Team Waterstreams unga adepter 🌸💚


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela