waterstreams.blogg.se

Har en liten uppfödning av welsh springer spaniel, en ras jag följt sedan 1993. I familjen bor också en australisk kelpie. Mina hundar lever som familjehundar, tränas och/eller tävlas bl a i viltspår, lydnad, bruks, rallylydnad, agility, utställning och specialsök/nosework. Jag följer SKK och Welsh springer spaniel klubbens regler och rekommendationer. Jag är sektionsansvarig i Jämtland för welshklubben. Har genomgått SKKs uppfödarutbildning, är SBK-instruktör, certifierad nose work instruktör, mentaltestledare, tävlingssekreterare och söker ständigt ny kunskap. Jag är även certifierad handledare för SKKs nya uppfödarutbildning. Hund är mitt största intresse och mina valpköpare kan alltid vända sig till mig för hjälp och stöd.

Bringåsen

Publicerad 2021-10-03 13:53:05 i Allmänt,


Nu är utställningshelgen i Bringåsen över. TACK för att den blev av, även om det var blåsigt och kallt så var det ett bra arrangemang.
(null)
Rosettskörden som kom med hem till Låsböle.  

4xCk
2x HP Uppfödargrupp
2 stycken Bästa uppfödargrupp welsh springer spaniel
2x BIS 3 Uppfödargrupp
1x Hp Avelsgrupp
1x BIS 2 Avelsgrupp 
Sedan fick Haileys Aska ett excellent och ett VG så de rosetterna fick följa med till hennes vägg 💚

Rena grekiskan för er som inte är insatta, men 
så blir det ibland 🤪 Är såklart mest stolt för mina fina kritiker på mina uppfödargrupper. 

(null)
Cosmo (Waterstreams Hooligan) upptäckte för första gången löptikar, då två av team Waterstreams tjejer var så ohyfsade och höglöpte nu under helgen 🤪
Men matte Anna skötte det superbt



(null)
"Bob" (Waterstreams Jp Breaking The Law) debuterade i utställningsringen och skötte sig jättebra. 

(null)
Johanna och Mira (Waterstreams Jp No Surrender) gjorde ett bra jobb och fick med sig en 1 placering i unghundsklassen med ett excellent.  Grattis! 💚

BIR valp1 på söndagen blev 
Waterstreams Heaven And Hell
"Mixa"
BIS 4-valp1 blev slutresultatet.  (null)
💚 
Bra jobbat Erica
(null)


Wallovas Interpol "Zakk" hade sin första avelsgrupp, och slutade som BIS2:a med den 
(3 kombinationer) (null)
Att få alla att se snygga ut är omöjligt, så det fick bara bli en i mängden 💪🏼💚

Lördagens uppfödargrupp💚
(samma tanke som förra bilden… det blir bara en i mängden🤪)
(null)
Från vä (endast hundarna uppräknade🤪)
Waterstreams Mn Eyes Of A Panther "Poppy"
Waterstreams Heaven’s On Fire "Aska"
Waterstreams I Ted Bundy "Teddy"
Waterstreams Hooligan "Cosmo"
(null)
Lördagens kritik. Uppdaterar med söndagen när jag fotograferat den 🤪


(null)
Söndagens uppfödargrupp💚
fr vä (endast hundarna uppräknade 🤪)
Waterstreams I Ted Bundy "Teddy"
Waterstreams Twice As Lucky  "Mira"
Waterstreams Heaven’s On Fire "Aska"
Waterstreams Hooligan "Cosmo"

          
TACK till alla som hjälpte mig denna snurriga helg 🤪 Å speciellt tack till Anna, Erica och Silje som ställde upp som handlers när det behövdes. Å Camilla som stannade till Zakks avelsfinal- tack för trevligt sällskap som vanligt 🌸
Å alla "stolpar" som höll i koppel för alla dessa hundar som inte var i ringen, ni är ovärderliga 🌸Robert, Ronny, Benke, Monica, Emma🌸

Mycket vind, ibland regn och många hundar gjorde mig både förvirrad (glömde att Aska fått CK, så fick springa och hämta henne i bilen och kasta henne till en Handler i bästa tik)
Blev ju inte så mycket fotograferat av förklarliga skäl, men lite fick ni ta del av här i alla fall 💚

Uppfödargruppen på lördagen leddes av Hailey 6 år som stolt fick visa sin Älskade Teddy,i uppfödargruppen både i welsh ringen och i stora finalen, när det inte blev någon "Barn med hund"
(null)
Går det att vara stoltare över en så härlig tjej. 💚

Har jag missat något så förlåt 😘
 Men tack för att ni tillhör mitt team 💚




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela