waterstreams.blogg.se

Har en liten uppfödning av welsh springer spaniel, en ras jag följt sedan 1993. I familjen bor också en australisk kelpie. Mina hundar lever som familjehundar, tränas och/eller tävlas bl a i viltspår, lydnad, bruks, rallylydnad, agility, utställning och specialsök/nosework. Jag följer SKK och Welsh springer spaniel klubbens regler och rekommendationer. Jag är sektionsansvarig i Jämtland för welshklubben. Har genomgått SKKs uppfödarutbildning, är SBK-instruktör, certifierad nose work instruktör, mentaltestledare, tävlingssekreterare och söker ständigt ny kunskap. Jag är även certifierad handledare för SKKs nya uppfödarutbildning. Hund är mitt största intresse och mina valpköpare kan alltid vända sig till mig för hjälp och stöd.

Valpar 2019

Publicerad 2019-04-25 09:28:23 i Allmänt,

Fel text på bilden! 
Valparna beräknas till vecka 23! 
(Vecka 18 är det spanielkurs) 
(null)
Bilden föreställer moster till den kommande kullen.
 
Arya (Waterstreams Arya Stark)
 
Himla (Don's Driving Miss Daisy) är en av de svåraste hundarna jag vet att fotografera <3 
Ärvt det efter sin mor enligt Lena <3
 
Bästa sättet att FÅ en bild på Luna (Wallovas No Doubt), är att passa på när hon uträttar naturbehov.... Nackdelen är att bilderna blir fula ;)
 
Luna i sin naturliga fart... med Arya efter sig.
 
Nu är det snart dags att packa bilen och röra oss över gränsen till Norge för två dagars utställning. Denna gång hoppas jag att jag klarar mig så att jag åtminstone får ställa... 
Sedan är nästa vecka vikt till spanielträning.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela