waterstreams.blogg.se

Har en liten uppfödning av welsh springer spaniel, en ras jag följt sedan 1993. I familjen bor också en australisk kelpie. Mina hundar lever som familjehundar, tränas och/eller tävlas bl a i viltspår, lydnad, bruks, rallylydnad, agility, utställning och specialsök/nosework. Jag följer SKK och Welsh springer spaniel klubbens regler och rekommendationer. Jag är sektionsansvarig i Jämtland för welshklubben. Har genomgått SKKs uppfödarutbildning, är SBK-instruktör, certifierad nose work instruktör, mentaltestledare, tävlingssekreterare och söker ständigt ny kunskap. Jag är även certifierad handledare för SKKs nya uppfödarutbildning. Hund är mitt största intresse och mina valpköpare kan alltid vända sig till mig för hjälp och stöd.

Galenpanna, lyckliga hundar, bekräftat och koppelpromenad

Publicerad 2017-05-31 14:16:00 i Allmänt,

Det här blir ett blandat inlägg.
Galenpanna kallar jag mig själv, för på vägen hem från stan passerade jag en skrattmås som troligtvis kraschat in i en lastbil, så den låg död mitt på vägen.
"Men den där måste precis ha dött" tänkte jag och vände bilen- och mycket riktigt, väldigt död, men fortfarande varm...
Å en "vanlig" människa hade väl slängt den i diket...
Men en annan ser ju möjligheter....så in med den i bilen, hämta kameran och sedan ut med hundarna :)
Hade dock fel objektiv, men det får ni leva med ;)
 
 
Det är inte lätt att hitta rätt teknik från början... 
 
 
Här börjar hon ta för sig och tar ett rejälare tag, innan hon kommer med den :)
 
Harry Qvist (Waterstreams Don't Stop Belivin') var en riktig naturbegåvning, men tappade truten en gång
 
Harry Qvist ville inte sluta. Han såg inte när jag kastade fågeln, men när jag "riktade in" honom MOT fågeln så blev det fullfräs dit <3
 
Ser ni lyckan/glädjen i denna lilla kille <3 Harry Qvist <3
 
"Ettan"(Waterstreams Don't Walk Away) tyckte att det var lite läskigt från början, men sedan var det ett ordentligt grepp och full fart till "matte"
 
Igen och igen <3
 
 
<3 kan man vara stoltare?
 
<3
 
 Mamma Vilja (Eastfarm's Viva Waterstream) behövde också lite teknikträning
 
 
 
 
Pappa Teddy (Ch Waterstreams I Ted Bundy) 
 
 
Älskade "farbror Teddy"
 
Vi var på ett stadsbesök häromveckan <3 De skötte sig exemplariskt.
"Ettan" (Waterstreams Don't Walk Away) tyckte det var mysigt att umgås med Elin <3
 
Waterstreams Don't Walk Away
 
Idag hittade jag också att Cacib-bekräftelsen kommit på FCI's hemsida <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela